"Klientske centrum na Jarkovej ulici bude otvorené tri dni v týždni, a
to v pondelky, stredy a piatky. Jeho pracovníci budú pre občanov k
dispozícii v pondelok a v piatok od 8.00 do 11.00 h a v stredu od 13.00
do 16.00 h. V rovnakom režime bude fungovať aj matrika," uviedol Tomek.
Ako povedal, v záujme ochrany zdravia Prešovčanov, ako aj zamestnancov
úradu je potrebné, aby ľudia vopred kontaktovali klientske centrum alebo
matričný úrad telefonicky alebo e-mailom. Cieľom tohto opatrenia je
podľa Tomeka predchádzať zhromažďovaniu väčšieho počtu ľudí v
priestoroch úradu a v jeho okolí, a taktiež zefektívniť a zrýchliť
vybavovanie jednotlivých žiadostí.
"Vstup do klientskeho centra alebo matričného úradu bude umožnený len
osobám, ktoré si chránia tvár rúškom, na rukách budú mať ochranné
rukavice a prídu s vlastným perom," povedal Tomek.
Od 8. apríla bude znovu sprístupnená aj hlavná pokladnica Mestského
úradu v Prešove. Otvorená bude tri dni v týždni, a to v pondelky, stredy
a piatky. Pracovníčky budú pre občanov k dispozícii v skrátenom čase,
vždy od 8.00 do 11.00 h.
MsÚ v Prešove zrušil od 12. marca stránkové hodiny pre verejnosť s
výnimkou podateľne na Hlavnej ulici, ktorá je občanom aj naďalej k
dispozícii každý pracovný deň v skrátenom čase od 8.00 do 11.00 h.
Jednotlivé oddelenia úradu môžu občania kontaktovať telefonicky alebo
elektronicky prostredníctvom e-mailu.
"V rámci preventívnych opatrení sa plánované svadby realizujú v meste
Prešov v počte snúbenci a dvaja svedkovia za prítomnosti sobášiaceho a
matrikárky bez sprievodného programu. Každý zúčastnený na obrade musí
mať povinne ochranné rúško a obrad sa uskutoční bez podania rúk," dodal Tomek.